Rozwiązywanie problemów

Sprawdź folder SPAM

Wiadomość z potwierdzeniem zapisu na newsletter mogła trafić do folderu "SPAM". Zajrzyj tam i oznacz "To nie jest SPAM".

Używaj prywatnego e-maila

Niestety zauważyłem, że wiele firm używa bardzo agresywnych filtrów SPAM i zdarza się, że wiadomości ode mnie nie dochodzą pomimo, że nie są SPAMem. Po prostu filtrowane są wszystkie maile wysyłane za pomocą narzędzia Mailerlite z którego korzystam. Lepsze w tym wypadku będzie użycie prywatnego maila.

Pamiętaj, że:

  1. W każdej wiadomości jest link umożliwiający Ci wypisanie się z listy
  2. Jeśli korzystasz z Gmaila to możesz dodać do swojego adresu email dodatkowy znacznik, który umożliwi Ci oznaczenie zapisu na mój newsletter. Na przykład "jan.kowalski+uxtygodnik@gmail.com". Tak skonstruowana wiadomość trafi do Twojej normalnej skrzynki.
  3. Jeśli korzystasz z urządzeń Apple to możesz całkowicie ukryć swój adres e-mail za pomocą funkcjonalności "Ukryj mój e-mail".

Uważaj na uBlock

Jeśli korzystasz z blokowania skryptów za pomocą uBlock Origin, to po kliknięciu w linki z newslettera najpewniej zobaczysz screenshot podobny do tego poniżej.

Wynika to z faktu, że zliczam kliknięcia, a część list używanych w uBlock filtruje ten ruch i ostrzega użytkowników. Możesz kliknąć "Proceed" i przejść do podlinkowane artykułu. Wtedy w moim systemie zliczy się kliknięcie.